sâmbătă, 28 noiembrie 2020

A fi, sau a nu fi. Influencer.

  Jurnalul Familiei Sâbî

Sâmbătă, 28 noiembrie 2020

Maria

Aceasta este întrebarea!

După cum bine știți, ne-am apucat relativ recent de blogging. Un experiment-provocare de familie: să scriem într-un jurnal online, pe teme diferite, fiecare în stilul său. Au trecut aproape două luni și am realizat că ne place mult ceea ce facem și că ne simțim bine comunicând în acest mod, cu restul lumii.

[ Nu știu însă, cât de bine se simte laptopul nostru - pare că a cam obosit și a început să ne saboteze.
Notă: este necesar să investim în această direcție! ]

Dar, să revin la ideea inițială. Găsesc activitatea de blogger, ca fiind foarte interesantă. Acțiunea în sine, de a „crea conținut”, este una extrem de îmbucurătoare. Și, cel puțin pe mine, m-a ajutat foarte mult, să îmi îmbogățesc cunoștințele și... vocabularul (numai pentru această filă de jurnal, am completat câteva foi de caiet, cu termeni noi). 

Pe lângă acest aspect, foarte importantă este interacțiunea cu cei care ne citesc. Și cel mai plăcut, recunosc, este acel sentiment când realizezi că, în jurul proiectului tău, crește o comunitate. Iar tu, poți aspira, cu perseverență și dedicație (și alte câteva calități pe care le consider necesare, și pe care le voi menționa mai încolo) să devii .... Influencer.

 

O familie - rețea de influenceri câștigă tot mai multă popularitate online. Cel mai tânăr expert în influența online are doar 12 ani! 

Când am început să scriem, mai mult în joacă, nu aveam deloc în vedere această posibilitate. De fapt, doar după ce părinții mei au fost întrebați (în glumă, sau în serios, nu știu exact), dacă ne-am propus să devenim Opinion Makers, ne-am familiarizat cu terminologia (cred că ar trebui să folosesc pluralul) și cu ideea în sine. 

Dar ce înseamnă, până la urmă,  influencer ? Din câte am înțeles, este vorba despre:

Aceea persoană care creează un conținut pe care îl publică online. 
Dar nu oricum și nu doar o dată, ci în mod repetat și constant. Asta ca să fie clar.
Prin conținut înțelegem:
  • text, 
  • imagine (fotografii/grafică etc.), 
  • video, 
  • muzică
  • combinații între ele (etc.). 
Se poate exprima în online pe:
  • blog, 
  • vlog,  
  • diverse rețele sociale (gen Facebook), 
  • aplicații de genul Instagram sau TikTok etc.. 
Poate utiliza unul sau mai multe canale de comunicare și crează în jurul său o comunitate. 
Din punctul meu de vedere, o astfel de persoană ar trebui să aibă anumite calități, în afara faptului că este creativ. Să fie:
  • integru
  • serios
  • responsabil
  • sincer
  • empatic
Pe scurt ar trebui să fie o persoană pe care să știi că te poți baza, atunci când iți face o recomandare. Nu doar cineva care aleargă după  popularitate și câștiguri  rapide. 
 

 
Influența online, se manifestă ca o adevărată putere, uneori inovativă, alteori nu prea. Ca în toate domeniile. Cred că ar fi benefic pentru toți ca, înainte de a porni pe un astfel de drum, să ne informăm, pentru a putea înțelege exact despre ce este vorba. Să vedem dacă ni se potrivește și să fim foarte sinceri, atunci când alegem direcția în care vrem să mergem.

Să luăm de exemplu proiectul nostru - un jurnal online al unei familii formată din cinci membri: eu, sora mea mai mare Dana, părinții și bunicii. Suntem diferiți ca vârste, ca stil de a scrie și, uneori, ca preferințe, dar avem un numitor comun - suntem o familie. Nu scriem doar despre un anumit tip de subiecte. În general, conținutul pe care îl creăm, are însă o mai mică, sau mai mare legătură cu familia, cu noi ca un tot. Deci am putea spune ca aceasta ar fi direcția pe care am putea să mergem. Am fi „influencerii de lângă voi” (next door, dacă sunteți familiari cu expresia). Nu am fi celebrități (sora mea a râs și mi-a spus că există și ceva familii „celebre” care „fac show” - ca să fiu sinceră, nu urmăresc așa ceva și nu simt că ni s-ar potrivi) și nici specializați pe ceva anume.... nișați, am înțeles că se spune. 
 
Pentru a putea reuși, este nevoie, desigur, să înveți. Baza, să zicem că o avem, în cele scrise mai sus. Dar, ca în orice activitate, există niște reguli, sau, poate ar fi mai corect spus, niște principii, de care trebuie să ținem cont și după care, este bine să ne ghidăm, pentru a putea deveni influenceri. Și asta se învață, cumva, din mers, pentru că este ceva în continuă mișcare și schimbare - ca un „organism viu”. 
 
Probabil că seamănă puțin și cu trend-urile în modă, dacă ar fi să fac o comparație, raportându-mă la viteza de schimbare. Cred că, acest lucru, se datorează și faptului că există riscul ca, la un moment dat, să intervină monotonia, sau să fie vorba despre o plafonare și urmăritorii să iși piardă interesul.
 
Gândindu-mă la oamenii din online pe care i-am urmărit, de-a lungul timpului, realizez că, mulți dintre ei, la un moment dat, s-au reinventat. La unii a fost ceva revigorant, interesant, fericit. La alții, dimpotrivă. 

Pentru cineva care nu este expert în acest domeniu de activitate, ideal ar fi să apeleze la ajutorul unui specialist. O persoană care să te ajute și să te îndrume în construirea unei imagini care să te reprezinte, dar și în consolidarea reputației pozitive. Despre branding personal pe social media cred că ar trebui lăsați experții să ne povestească, să ne lămurească. Și în cazul în care ne hotărâm că ni se potrivește acest tip de activitate, atunci să ne ajute să creștem în direcția respectivă.



În spatele unui influencer autentic, se află multă muncă, multe ore petrecute pentru a putea realiza materiale interesante, care să te captiveze, să te deconecteze, să îți aducă informații noi și utile. În fața lui se află comunitatea. Cea care îl sprijină în activitatea lui, care îi dictează uneori direcția în care ar putea să meargă și care (se) așteaptă (la) recomandări făcute cu seriozitate și simțul răspunderii. Și, foarte important, cei care cresc comunitatea alături de tine, simt dacă ești fals! 

Cred că este un lucru bun și productiv să te implici în Influencer Marketing, atâta timp cât o faci asumat. Pentru că este un parteneriat între tine, cel care dorește să își facă produsele/serviciile cunoscute și întreaga comunitate care te urmărește. De aceea, cred că idea de bază ar fi următoarea:

  • vorbește despre lucruri în care crezi cu adevărat, promovează lucruri care te reprezintă, recomandă produse, filme, cărți care chiar îți plac.

Așa, toată lumea are doar de câștigat și tu (un lucru foarte important pentru mine cel, puțin) te poți uita, apoi, fără remușcări, în oglindă.

Oricum, poți găsi inspirație, poți învăța și înțelege cum se fac aceste lucruri și cum te poți implica în cel mai firesc mod, autentic, posibil, descoperind Rețeaua de Influenceri. Ceva formidabil, aș spune. 

Eu sunt adepta lucrului în echipă. Cred că poți deveni competitiv, fără a căuta în mod vădit să distrugi concurența. Mi se pare mai productiv.

Fascinant subiect! Nu-i așa? Cam aici am ajuns, eu, cu documentarea. Aș mai vrea să ating două puncte, înainte să închei. Și anume:

  1.  să dau două exemple de influenceri pe care îi urmăresc;
  2.  să răspund la întrebarea pusă la început. 


Influenceri 

Odată ce am înțeles cum funcționează acest mecanism, am realizat că el poate avea un impact uriaș asupra vieții noastre în general. Să luăm, de exemplu, modul în care mi-am achiziționat o tabletă grafică.
Urmăream activitatea de pe blogul lui Nineland, responsabilă de grafica, ulterior și de povestea din spatele unor proiecte de tip joc-creativ-grafic / poveste-joc-grafică. Pe blogul personal, povestea despre diferite peripeții din viața ei de zi cu zi, despre preferințele ei culinare, în materie de filme, îmbrăcăminte, accesorii și chiar despre aparatura folosită. La un moment dat blogul a dispărut, dar, recent, și-a reluat activitatea pe Instagram și pe Facebook, unde cei care îi urmăresc activitatea pot afla noutăți. În comunitatea respectivă se crease așa un climat pașnic, bazat pe încredere, încât, atunci când am vrut să îmi cumpăr și eu o tabletă, nu am ezitat să îi urmez alegerea. Și bine am făcut.
Cred că a fost primul influencer pe care l-am urmărit, din câte îmi dau eu seama, și de accea am dorit să o menționez.

Un alt exemplu de influencer, este al vloggeriței Eea, autoarea proiectului Eea_Ikeda, pe care am descoperit-o foarte recent, în căutările mele despre Japonia. Conținutul pe care îl realizează m-a atras pentru că pare a curge firesc” (nimic nu pare forțat, sau regizat). Deși, mai mult ca sigur, în spatele fiecărei filmări este foarte multă muncă (am realizat acest lucru, mai ales după încercările Danei de a face un vlog).
M-a convins să revin pe canalul ei de fiecare dată cu plăcere și curiozitate și să urmăresc, atunci când timpul îmi permite, diferitele filmări informative, realizate în Țara Soarelui Răsare și nu numai.

Cum rămâne cu noi?

Cred că putem fi de acord că, cel puțin până acum, nu ne putem considera influenceri - nu după un proiect de doar 24 (25 cu cel de mâine) pagini de jurnal online. Totuși, datorită interacțiunilor generate de subiectele abordate de noi, am putut să ne facem o părere despre ... cum ar putea fi. 

  • Este plăcut să fii înconjurat de oameni care au preferințe comune cu ale tale. 
  • Este interesant și atunci când există diferențe de opinii, sau gusturi, pentru că îți permite să cunoști și alte puncte de vedere.
  • Este minunat atunci:
    • când poți aduce cuiva o bucurie prin ceea ce scrii! 
    • când cineva poate a găsit o informație pe care o căuta de mult și pe care ai prezentat-o într-un mod inedit.
    • când datorită unei recenzii, o persoană și-a putut face o părere mai clară despre un produs pe care dorea să îl achiziționeze.
  • Este înălțător atunci când poți ajuta alte proiecte (în care crezi și care simți că te reprezintă) să devină și mai cunoscute și să crească, promovându-le.

Cred că, atâta timp cât putem face diferența și putem fi o influență pozitivă în viețile celor din jur, balanța se înclină favorabil pentru a fi influencer. Dar acest lucru, va fi dovedit, doar de testul timpului.

Până atunci, îmi iau rămas bun de la voi, până data viitoare (care va fi mâine, într-o pagină de jurnal surpriză).

PS: Mi-ar plăcea să aflu și părerile voastre despre acest subiect! :)



7 comments :

Diana spunea... [Raspunde]

Imi place articolul pe care l-ai scris pro "influenceri". 😊
Nu urmaresc pe cineva considerat "influencer", dar urmaresc blogurile catorva oameni si, fara ca acestia sa aiba pretentia/intentia "influentarii", ma influenteaza. Cineva care scrie pentru a vinde produsele altora nu prea ma tenteaza. E multa munca in ceea ce fac acestia, dar... stiu exact pentru ce o fac si cat timp considera ca merita o vor face. Sunt curioasa cati "influenceri" s-ar mai stradui la fel de mult daca n-ar castiga bani si faima. 😊

Pupici cu drag! ❤️

Stef Rof spunea... [Raspunde]

La mulți ani !!! 😊

Cred că a fost cel mai profund articol de până acum; zic din cadrul acestui concurs..
Cred că, teoretic, ai dat toate "instrucțiunile" despre tot ce înseamnă, să aspiri pentru a fi influencer..
Eu cred că dacă faci, ce faci, din suflet, mai departe lucrurile merg de la sine..iar dacă nu va fi să scoți bani și renume, măcar îți duci visul mai departe.. 😇

copilarim spunea... [Raspunde]

@Diana mă bucur ca iti place. Eu stateam si ma intrebam, atunci cand l-am terminat, daca si cand chiar aveam 12 ani, dupa un proiect asa, mai solicitant, imi iesea fum din cap... hahahahaha:))))
Glumesc (dar da, si atunci eram la fel, ma concentram de se incingeau circuitele).
Sa stii ca eu nu m-am gandit foarte mult la treaba asta cu influencerii. E clar ca atunci cand urmaresti pe cineva esti mai mult sau mai putin inflentat de acea persoana.
Cineva care scrie DOAR pentru a vinde nici pe mine nu ma tenteaza.
Dar, apreciez cand gasesc chestii interesante (reviewuri mai ales) despre produsele anumite produse. Pot fi si sponsorizate, atata timp cat review-ul este autentic - adica iti prezinta si chestii pro si contra, daca exista.

Pupici!!!
:*

copilarim spunea... [Raspunde]

@Stef Rof La multi ani :)

Ma bucur tare mult ca ti-a placut!! :)
Sa fii influenceri implica o mare responsabilitate - si fata de tine si fata de cei din jur, si, in cazul in care este implicata si o colaborare (in inflencer marketing) fara de colaborator.

Apropo, in brieful de la proba era o mentiune despre momentul in care te-ai simtit influencer. Pentru ca am ales sa scriu articolul din perspectiva familiei Sâbî (care vine desigur de la SuperBlog.. hahaha), nu am avut ocazia sa spun - dar a existat un moment in care am simtit foarte puternic ca am influenta: atunci când am putut inspira pe cineva (nu dam nume) sa isi continue drumul.
Este ceva deosebit, nu se compara cu nimic. Ma rog, poate doar cu sentimentul pe care il ai atunci cand cei care te citesc gasesc ceva care sa le aduca bucurie. Cand legi prietenii frumoase....

Multumesc :)

Stef Rof spunea... [Raspunde]

Fără să uzăm modestia prea mult, vreau să-ți spun, deși ști că am mai spus-o și o spun ori de câte ori trebuie..
Eu unul când vorbesc, sau când trebuie să spun ceva despre blog, atunci te bag pe tine la "înaintare" pentru că datorită ție am cele două pagini de blog..tu mi-ai fost alături, deși mai citeam și înainte bloguri, dar tu ai fost cea care mi-ai fost aproape, atât ca inspirație, cât și cu trusa de "scule" ca să pot începe acest drum în care, așa cum spunei, am găsit o echipă tare faină de prieteni dragi..
Așa că te poți lăuda cu mine, iar eu, bineînțeles că îți voi fi recunoscător..
Îți mulțumesc din suflet pentru tot ! 🤗❤️🙏

copilarim spunea... [Raspunde]

@Stef Rof multu!! :)

Stef Rof spunea... [Raspunde]

Cu mare drag și eu îți mulțumesc mult !

Trimiteți un comentariu