marți, 23 octombrie 2018

IX. Restaurant de familie. Tradițional. Modern.


- Eu mă întreb cum reușesc să fie atât de bine organizați! Totuși spațiul nu este foarte mare, livrează și la domiciliu și totuși, întotdeauna s-au descurcat... Nu, îți spun eu Mihai, ca tradiționalul lor e dublat de ceva modern care îi ajută să fie așa eficienți.
Clara merge în stânga mea soldățește, cu pași mici. Ne întoarcem acasă după ce am luat cina la restaurantul de familie al părinților lui Andrei, aflat la trei străzi distanță de noi. 
Nu chiar întotdeauna! îi răspund în timp ce îmi ridic gulerul la haină. Un vânt rece bate dinspre munte și nu m-ar mira ca mâine să descopăr că a nins. Grăbesc un pic pasul și încerc să îmi fac un plan în minte despre cum aș putea aborda mai bine recapitulările pentru examenul de mâine. În plus aș vrea ca frigul să nu alunge de tot căldura plăcut a ceaiului de fructe de pădure și gustul delicios al papanașilor cu gem.
- ... hei, vorbesc cu tine! Ce vrei să spun prin nu chiar întotdeauna? am frânat brusc, când am simțit mâna Clarei ancorându-se de brațul meu. Și nu mai alerga așa..... că nu pot ține pasul cu tine!
- Te rog să mă ierți, nu mi-am dat seama! îi spun motivul grabei, iar ea izbucnește în râs. Îmi spune că putem încerca să comandam încă o porție de papanași, dacă nu s-a închis încă bucătăria:
- Doar știi că pentru tine, clientul lor fidel, au întotdeauna o soluție îmbietoare. Și la propriu și la figurat. 
Eu îi zâmbesc Clarei, ideea ei îmi surâde mie.
- Atunci ar fi bine să ne grăbim totuși - să nu închidă. 
- Bine, dar trebuie să îmi spui la ce te refereai mai devreme!
- De îndată ce îmi va fi livrată comada dulce, desigur!
Mă privește ridicând sprânceana dreapta puțin în sus, apoi o ia la fugă lăsându-mă în urmă, într-un vârtej de frunze iscat de vântul înghețat. 




Iată-mă acasă. Căldura din living reușește să mă dezghețe cât de cât. Clara mă aștepta în holul blocului, la intrare și mi-a arătat victorioasă că a reușit să facă la timp comanda. Într-un sfert de oră ne delectam cu papanași și clătite ( „Bonus, pentru că le ești client fidel, mi-a zis în timp ce desfăcea pachetul, am comandat în contul tău!”) și mă pregăteam să îi povestesc despre secretul din spatele succesului acestei mici afaceri de familie înfloritoare.
- Acum povestește-mi.
- Ei bine, imaginează-ți că acum doi ani au fost la un pas de a renunța! îmi iau un aer solemn și îi arăt spre ecranul calculatorului. Pregătisem deja un clip-tutorial pe care mi-l arătase și mie Andrei când mi-a povestit cum si-au resuscitat restaurantul și au reușit să îl transforme într-o afacere profitabilă pentru toți. Dar mai întâi trebuie să îți arăt acest material video!
- Să vedem!
Clara privește fascinată informațiile despre aplicația Expressoft myCheck pentru serviciul a la carte. Îmi amintesc că și eu reacționasem la fel când am aflat cum un program conceput logic, adaptabil la nevoile afacerii și nu în ultimul rând prietenos, poate face diferența între faliment și succes.
- „Unul dintre secrete este să găsești soluția de marcaj și gestiune potrivită afacerii tale. Al doilea este să ai parte de suport tehnic 24/7. Al treilea este Expressoft Technology. Simplu.” - așa mi-a zis Andrei când l-am întrebat cum au reușit să resusciteze restaurantul, aflat la un pas de colaps. Apoi a început să îmi explice cum într-o afacere Horeca este vital să poți gestiona toate datele simplu și eficient.
Fac o mică pauză așteptând întrebarea pe care o adresasem eu lui Andrei.
- Știu ce înseamnă HoReCa, veni însă replica Clarei. Am avut la un moment dat un rol în care mă învârteam cu activitatea în „sectorul industriei serviciilor alimentare. Nu știam însă că ei folosesc în restaurantul tradițional astfel de echipamente moderne. De fapt, nu îmi amintesc să fi văzut zona de vânzare unde se află echipamentul software de marcaj ... care era termenul? POS restaurant
Face o pauză în timp ce încearcă să își amintească ceva, după care îmi face semn să continui.
- Da, zona de software marcaj restaurant este mascată în decorul tradițional, însă... Cum de știi deja atât de multe informații? o întreb nedumerit.
- Tocmai ți-am spus - din rolul respectiv! M-am documentat atunci puțin referitor la cum funcționează un astfel de sistem. Acum înțeleg cum de pot să se descurce atât de ușor cu rezervările, gestionarea comenzilor...

- Și nu doar atât! Să nu uităm de sistemul de fidelizare, de faptul ca există mai multe posibilități de a efectua plata - cum am eu de exemplu opțiunea de plată în cont. Rapid si sigur. 
- Haha și dulce. Vezi că pică dulceața de pe papanaș! 
Se oprește.
- Îmi place. Îmi place faptul că toată aceasta ordine îți crează un confort nemaipomenit. Că poți beneficia de tot felul de oferte personalizate. Că totul se derulează eficient și precis.

Vântul șuieră și noi povestim despre restaurante tradiționale... moderne. De familie.

 

4 comments :

Unknown spunea... [Raspunde]

Buna,

Iti multumim pentru interesul acordat probei noastre si iti dorim succes!

Cu ganduri bune,
Echipa Expressoft.

Diana spunea... [Raspunde]

Excelent soft!
E faina impletirea in povestea cuplului deja celebru: Clara si Mihai! Si acum.... Nu! N-o sa ma duc sa-mi fac clatite! :)
Cred ca niciodata pana azi nu am urmarit vreun astfel de tutorial cu asa placere! :)
Succes, Rux!
Weekend frumos iti doresc! Pupici! <3

copilarim spunea... [Raspunde]

@expressoft EU si eu ma bucur ca am avut posibilitatea de a afla atat de multe lucruri interesante si utile!

Multumesc:)!

copilarim spunea... [Raspunde]

@Diana si eu am avut aceeasi senzatie cand l-am vizionat de aceea am si vrut sa il integrez in poveste. Explica atat de bine despre ce este vorba, mai bine decat ar fi facut-o cele doua personaje in 3000 de cuvinte :). Si da programul e genial! Iti e si drag sa lucrezi in el. :)
Eu nu o sa imi fac nici clatite, nici papanasi. Poate niste saleuri cu branza de vaci.. hahahaha.

Trimiteți un comentariu