joi, 15 noiembrie 2018

XIX. Revelionul din Viitor și Leul din Singapore.

De câteva zile, iarna bate la ușă. Am văzut-o și la fereastră, încercând să ne îmbie cu flori de gheață, s-o primim înauntru. O las însă mereu pe prag, la intrare. Ea, mă așteaptă stoic, până când ies, însoțindu-mă pe drum.
- Vino și tu cu puțină zăpadă, că te-am așteptat un an întreg! Mă tratezi direct cu ger, de nici măcar cu mănuși, nu mă pot purta cu tine!
A dat din umeri, în semn că nu prea are ce face. M-am hotărât așadar să mă tratez cu un ceai și câteva călătorii virtuale prin țări îndepărtate și.. mai calde. Clara a fost încântată, propunându-mi trei documentare și un film. Pe ultimul l-am vizionat aseară: Nazotoki wa Dinner no Ato de SP, în traducere „Să dezlegăm misterele, după cină”. Acțiunea se petrecea pe un vas de croazieră, unde Kageyama, un majordom cu înclinații de adevărat detectiv, rezolvă un caz de furt și crimă, până ajung la destinație, în Singapore. Ei bine... toată noaptea am visat numai Merlion-ul, statuia simbol a orașului și, primul lucru pe care l-am făcut când m-am trezit, a fost să caut informații despre acest mic, dar fascinant, stat asiatic.
De la regatul Singapura și sultanatul Malacca și până la mai apropiatele ocupații britanică și japoneză sau perioada Malaya, ajungând până la republica din zilele noastre, m-am rătăcit. Tot Clara m-a salvat, când s-a întors de la cursuri, cu un pui de iarnă așezat pe umeri:- Intră pe blog-ul de călătorii al lui Sebi! M-am întâlnit cu Mika și mi-a spus că plănuiesc un Revelion in Malaezia si Singapore!

Zis și făcut. Am intrat și-am căutat articolul. M-au întâmpinat cele două turnuri gemene de 451 metri din Kuala Lampur, Petronas Twin Towers.
Ne vom începe sejurul în capitala Malaeziei, cunoscută și sub porecla KL, oraș-grădină al luminilor, descoperind alături de clădiri istorice, datând de pe vremea dominației britanice, turnuri futuriste, gata să ne introducă în atmosfera exotică, de care ne vom bucura în această vacanță, pe pragul dintre ani.
Ne-am propus să ne delectăm papilele gustative cu un prânz delicios la înălțime atât la propriu, cât și la figurat, în restaurantul Atmosphere 360, situat la 285 de metri, în KL Tower savurând fiecare câte o porție din faimosul crab cu ardei prăjit.
- Nu înțeleg de ce i se spune oraș luminos! În traducere ar fi „confluență noroioasă” sau ceva de genul! mă întrerupe Clara, aplecându-se peste umărul meu stâng. Dar îmi plac excursiile la peșterile din apropiere! Cred că va fi interesant! Pe unde ai ajuns cu cititul?
Se așează lângă mine și îi arăt paragraful referitor la excursia în Malacca, cel mai vechi oraș al țării, despre care menționează Sebi în articol, că face parte din patrimoniul Unesco.
Olanda, Portugalia si Marea Britanie și-au pus amprenta asupra acestui oraș port, cu ape puțin adânci. Mika îmi atrage atenția că pe lista obiectivelor turistice pe care urmează să le vizităm, se va afla și biserica Sfântul Paul, unde Francisc Xaveriu a construit prima scoala modernă, în timpul ocupației portugheze. Este aceeași persoană care a dus creștinismul în Japonia ei natală.
Clara îmi oferă o portocală în timp împinge puțin mai departe laptopul pentru a sta mai confortabil.
-Nu vrei să îți fac eu rezumatul la articol? L-am citit pe drum sper casă, în tramvai!
Pare foarte entuziasmată și nu aș vrea să-i stric buna dispoziție așa că accept, trăgând însă cu ochiul în continuare, spre ecran, unde Sebi urma să povestească exact despre Singapore și Revelion.

- Așaaa! În primul rând, ce nu a menționat Sebi este faptul că a ales această variantă dintre mai multe oferte speciale Revelion -ul din acest an, marcând și un eveniment important: logodna lui și a Mikăi, la trecerea dintre ani. Călătoresc alături de colegii lui de trupă  și de P. și Aya ...
Văzându-mă nerăbdător, pufni ușor în râs și continuă:
- Motivul principal pentru care a ales să petreacă un Revelion Christian Tour în Singapore, a fost faptul că Sebi își dorea să pășească în noul an „în viitor” și nu se referea doar la fusul orar!

Locul în sine pare pur și simplu scos dintr-un basm futurist. Nu știu dacă tu ai văzut vreodată măcar în fotografii Marina Bay și jocul de artificii de la trecerea dintre ani, care este absolut fabulos.
- Bănuiesc că nu vor rata nici Merlion-ul! am intervenit eu, fascinat de simbolul interesant al orașul și de legendele țesute în jurul acestuia.
Clara încuviință.
- Știi care sunt cele trei lucruri ce nu vor lipsi din valiza lui Sebi în această călătorie?
- Nu...
- Aparatul de fotografiat, un carnet de călătorii pentru impresii și o fotografie cu familia - scrie în articol!!
- Dar tu... nu mă lași să-l citesc, Clara!
Râdem și reiau lectura.

În Singapore urmează să sărbătorim trecerea în noul an. Alături de Mika și de prieteni voi vizita Grădinile Regale cu cele două sere acoperite și grădinile verticale.
Uită-te și la mâncare!! se agită Clara.

Cât despre masa festivă, anul acesta vom alege Dim Sum, o experiență culinară în stil chinezesc cu mai multe feluri tradiționale - perfectă pentru grupul nostru. În plus, vrem să încercăm și Wanton Mee - tăiețeii în sos dulce cu găluști și friptură de porc, vestiții crabi cu chilli, Hainanese Chicken Rice cu sos de soia și Tau Huay o versiune a unui desert chinezesc, facut cu brânză tofu si îndulcit. Se serveste rece și cel cu aromă de mango este absolut delicios.
În ultima parte a articolului, Sebi notează alte câteva obiective turistice pe care își dorește să le viziteze:
.... Templul Dealul Luminos, cel mai mare templu budist din Singapore care se află în centrul orașului. Mika vrea să vedem monumentul de la Barajul Kranji, loc în care a debarcat armata japoneză în cel de-al Doilea Război Mondial.
Ne propunem să descoperim modul de viață al localnicilor, în Tampines și satul Changi.
Închid laptopul și mă îndrept spre geam - fulgi de zăpadă. În Singapore ninge cu artificii.

2 comments :

Diana spunea... [Raspunde]

Un stat cat o metropola! :) Nu stiu cum e viata nativilor dar pentru turisti cred ca e spectaculoasa tara. :) Mai ales de Revelion.
Succese!
Noapte buna! Pupici cu drag! <3

P.S. Imi place combinatia cu povestea lui Sebi. :)

copilarim spunea... [Raspunde]

@Diana chiar asa este - micut, micut.
Am vazut si eu un spectacol filmat pe youtube - superb regizat! Nu artificii multe si asa ca sa fie (galagie si fum.. lol). Plus ca acele gradini sunt absolut fantastice.
Ma bucur ca ti-a placut trimiterea la Sebi :). Practic asa si-a inceput el aventura - cu blogul de calatorii! Ce amintiri.